JeugdDistrictsdag 2012 - Vogelverenigingen Rayon 5

District Z-H > JeugdDistrictsdagen
JEUGDDISTRICTSDAG ZUID-HOLLAND 2013
G05 - 1e. Flakkese Vogelvereniging Middelharnis
Zaterdag 13 oktober was er door de EFVV een jeugddistrictdag georganiseerd. De jeugdleden uit ons district konden die dag elkaar ontmoeten en tegelijk hun vogels showen. Deze dag werd gehouden in het Edudelta college aan de Langeweg in Middelharnis. Vrijdags was alles al klaargezet met behulp van een aantal vrijwilligers(waarvoor onze hartelijke dank), want ’s zaterdags om 09.00 uur zou de dag gaan beginnen. De spullen werden naar Middelharnis gebracht door van Dongen transport uit Dirksland. Andere sponsoren waren: Admiraal, Boeter en Expert. De organisatie en de keurmeesters waren er klaar voor, dus maar afwachten hoeveel jeugdleden er zouden komen. Er kwamen 15 jeugdleden op deze dag af, die  85 vogels meebrachten.  Er waren jeugdleden van de volgende vogelverenigingen: Ouddorp, Berkel Rodenrijs, ’s Gravenzande, Hazerswoude, Gouderak, Hardinxveld-Giessendam, Nieuw Lekkerland, Monster en Hellevoetsluis. De keurmeesters konden aan de slag om de bemerkingen en keurtechnische aanwijzingen naarst de puntentoekenning op de keurbriefjes te zetten. Dit deden ze met uitleg erbij aan de jeugdleden. Altijd weer spannend hoeveel punten er voor je vogel worden gegeven. Je weet dat er maar één vogel per groep kan winnen, maar je denkt vaak dat de jouwe de mooiste zal zijn. Na het keuren en de maaltijd was het tijd voor een activiteit. Het werd een workshop over Uilen. De mevrouw die de workshop leidde, had braakballen meegebracht. De jeugdleden mochten deze helemaal uitpluizen. Verbazingwekkend was het wat er uitkomt. Geraamtes van kleine vogels en muizen en andere botten werden door de jeugdleden gevonden. ’s Middags was er onze maandelijkse beursmiddag. De opkomst was kleiner dan normaal. Toch kwamen er nog een aantal leden naar de vogels van de jeugdleden kijken.  Om 16.00 uur was deze dag afgelopen en kon het uitkooien beginnen. Het was een leuke dag, waarbij de jeugd de in de hoofdrol stond. Onze dank gaat naar alle jeugdleden welke aan deze dag hebben meegedaan en voor de prijswinnaars ; Hartelijk gefeliciteerd.
Zonder de medewerking van veel vrijwilligers en sponsoren zou deze dag niet mogelijk zijn geweest. Het bestuur van de VV EFVV wil dan ook een ieder bedanken die aan deze dag heeft meegewerkt.
De volgende jeugddistrictdag zal worden gehouden in Hardinxveld Giessendam. U wordt door de jeugdcommissie van het district hiervan op de hoogte gehouden.